Nieuwe business unit mechatronica

maxon richt nieuwe business unit ′MARS' op

maxon ontwikkelde afgelopen jaar de BIKEDRIVE, een sterke motor voor e-bikes. Een nieuwe business unit 'MARS′ (Maxon Advanced Robotics & Systems) richt zich binnen maxon volledig op mechatronische aandrijfsystemen. Meer innovatieve producten voor de robotica volgen.

maxon motor levert wereldwijd aandrijfsystemen op maat. Maar het bedrijf gaat verder. In november 2015 richtte maxon een business unit op genaamd MARS, dat zich op de ontwikkeling en productie van mechatronische aandrijfsystemen concentreert. Eugen Elmiger, CEO van maxon motor, neemt zelf de leiding over het proces tijdens de eerste opstartfase. Hij zegt: „We bundelen onze opgebouwde vakkennis en resources op het gebied van mechatronische aandrijftechniek, om klanten nu en in de toekomst de beste oplossingen te bieden,“ MARS combineert componenten als motor, overbrenging, besturing en software en integreert het complete pakket in de toepassing.

Aandrijfsystemen voor e-bikes, robots en exoskeletten

Het MARS-team bestaat uit 20 medewerkers, werkend op het hoofdkantoor van maxon in Zwitserland. Hier bevindt zich onder andere productie, ontwikkeling en verkoop van de BIKEDRIVE, die e-bike motor die maxon dit voorjaar lanceerde. De BIKEDRIVE is hiermee het eerste grote project van de nieuwe dochteronderneming MARS. Verwacht wordt dat er jaarlijks meerdere duizenden stuks van deze aandrijving worden verkocht. Andere ontwikkelingen zitten in de pipeline: zoals een nieuwe aandrijving met dual-clutch gearhead voor roboticatoepassingen.

Terug naar het nieuwsoverzicht

maxon motor benelux bv